odwiedziło mnie

etykiety

agat (2) amazonit (1) anioł (51) babcine kwadraty (22) bawełna (1) beanie (1) beret (2) bezrękawnik (1) biżuteria (17) bluzka (2) bluzka z krótkim rękawem (2) błogie lenistwo (8) bransoletka (13) bransoletki (2) brioche (3) bursztyn (1) Cała Polska Dzierga Piórkowe Sweterki (5) cardigan (1) chevron (7) chusta (34) CPDPS (4) Cukiernia pod amorem (1) czapka (34) czapka i komin (2) czapka z pomponem (1) czapki (2) czapki z pomponem (2) dekoracje (1) delight (1) dla dzieci (4) dodatki (1) entrelak (22) filcowanie na sucho (3) fluoryt (1) girlanda (1) golf (3) groszek pachnący (1) haft krzyżykowy (30) haft płaski (10) handmade (44) handmade with love (12) i-cord (1) jesień (2) k ♥ studio handmade (23) k studio handmade (1) kamienie ozdobne (4) koktajle warzywne (1) kołowiec (17) komin (3) komplet zimowy (1) królik (16) krótka historia (5) kursik (1) kwiaty (1) lace (1) lapis lazuli (1) liliowce (1) malabrigo (1) Małgorzata Gutowska Adamczyk (1) marmur (2) melanż (1) minerały (8) mitenki (2) moja wieś (18) moje candy (14) moje miasto (4) monogramy (5) mój ogród (112) mój pies (32) muszla szara (2) na drutach (186) na drutach dla dzieci (48) na drutach-kursik (9) na rowerze (2) nad morzem (1) nasiona (1) oksydowanie (1) Pavlova (1) perła (1) perła fancy (1) piórkowy sweterek (1) pled (9) poduszka (8) pompom (1) pompon (4) pompony (1) ponczo (4) powrót (1) prezent (1) pulower (2) recykling (1) ręczna robota (13) ręczne dzierganie (4) rękodzieło (12) rocznicowe candy (2) różowy marmur (1) różowy sweter (1) rzemień skórzany (1) serce (3) skóra (1) skrzat (3) smacznego (11) spódnica (1) srebrne serduszko (9) srebro (16) srebro oksydowane (5) srebro zmatowione (1) sukienka (12) sukienka dla dziewczynki (1) sukienka na drutach (3) sweter dla dziewczynki (1) sweterek (6) swetry na drutach (57) szal (9) szalik (7) szary agat (1) szewron (5) szydełkiem (42) szydełkiem dla dzieci (5) szydełkiem-kursik (7) ścieg angielski (2) ścieg podstawowy (2) świąteczne dekoracje (18) święta (5) tasiemka (1) to i owo (1) top na drutach (1) torba (1) torba szydełkowa (1) tort Pawłowej (1) transfer na materiale (1) tshirtyarn (1) turkus (3) turkus afrykański (2) turmalin (1) tweed (2) uszyte (66) wakacje (1) własne metki (2) włókno z recyklingu (1) wspólne dzierganie i czytanie (23) wydziergane na drutach (1) wygrałam (4) wymianka (4) wypoczynek (2) wyróżnienia (9) wzory (6) z innych źródeł (2) z lnu i bawełny (64) zabawa (4) zabawka (1) zielona sukienka (1) zima (1) żakard (6) życzenia (20)

wtorek, 10 września 2013

monogramy i obiecany przepis

Umówiłam się z HANIĄ na wymiankę.
Hania poprosiła o dwa monogramy.
Wyhaftowałam już oba, ale dzisiaj pokażę ...... H........jak Hania :)
 Drugi pokażę później. Hania też musi mieć niespodziankę :)

Teraz obiecany przepis.
TARTA ZE ŚLIWKAMI
1. CIASTO:
30dkg mąki
20dkg margaryny
10dkg cukru
3 żółtka
czubata łyżeczka proszku do pieczenia
cukier waniliowy

WYKONANIE:
Do miski wsypuję mąkę, proszek do pieczenia, cukier, połowę cukru waniliowego, kroję na kawałki margarynę, wlewam trzy żółtka. Wszystko razem mieszam palcami. Kiedy składniki połączą się, formuję kulę, zawijam w folię i wkładam na godzinę do lodówki

2. SOS WANILIOWY:
śmietanka kremówka mała
czubata łyżka mąki
cukier waniliowy ( zapach waniliowy)
jajko

WYKONANIE:
Do naczynia wlać śmietankę, wbić jajko, wsypać mąkę, cukier, wymieszać

3. KRUSZONKA:
 odłożony kawałek ciasta
dwie łyżki mąki
łyżka cukru 

WYKONANIE:
Składniki umieszczam w misce i "rozkruszam" je palcami do całkowitego ich połączenia się.

4. FINAŁ
 1.Z ciasta odkrawam  kawałek  (wielkości cytryny) na kruszonkę
 2.Pozostałe ciasto rozwałkowuję nadając mu kształt okręgu
 3.Naczynie do tarty smaruję margaryną, posypuję bułką tartą ( wtedy ciasto nie ma prawa przykleić się  do  naczynia )
 4.Przy pomocy wałka przenoszę ciasto do naczynia, palcami dopasowuję ciasto do brzegów formy. Jeżeli ciasto rozerwie się, należy je po prostu zlepić palcami.
5.Spód ciasta wyścielam folią aluminiową i na nią wysypuję groch. Chodzi o to, aby spód nie urósł.
6.Tak przygotowaną formę z ciastem wkładam do nagrzanego do 180 stopni piekarnika na 20 minut. Po tym czasie wyjmuję formę, zdejmuję folię z grochem i umieszczam formę jeszcze raz w piekarniku na ok.8 minut aby spód troszkę sie podpiekł.
7.Na tak przygotowane, upieczone ciasto układam wydrylowane śliwki.
 Polecam układać skórką do dołu. Jest po upieczeniu delikatniejsza. Można wrzucić jeszcze jakieś drobne owoce. U mnie kilka borówek amerykańskich
8. Na ułożone śliwki wylewam sos
9. Całość posypuję kruszonką
 10. Wstawiam do piekarnika na kolejnych 20  minut  ..................................................................
        i ............gotowe

                                           S M A C Z N E G O   !!!!!

Jeżeli jakaś informacja jest nieczytelna, pytajcie :)

Jeszcze raz dziękuję za cudowne życzenia dla mojego TATY :)

 Pozdrawiam najserdeczniej:)                                                                            
                             kryska 




40 komentarzy:

  1. Och jak mi się chce śliweczek....
    Monogramy, jak zawsze, przepiękne!

    OdpowiedzUsuń
  2. mmm pychota! zrobię :)))
    monogramy śliczne... i mam takie same talerzyki :)
    cudna ta bolesławiecka ceramika:)
    ściskam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  3. ale mam ochotę na ciasto ze śliwkami, fajnie że dałaś przepis na tartę:) Podziwiam Twoje monogramy:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Monogram bardzo elegancki. A na tartę narobiłaś mi smaku.

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję za przepis. Monogramy idealne.

    OdpowiedzUsuń
  6. Szykuj kawkę bo wpadam na ta pychotkę....monogram ekstra...Całuski pa....

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękne "H" a M też potrafisz, hihi:)
    Bardzo intrygował mnie ten sos waniliowy, dzięki za przepis:)
    Pozdrawiam, Marlena

    OdpowiedzUsuń
  8. Krysko monogram wyhaftowałaś pięknie.Skorzystam również z przepisu na tartę zwłaszcza że można go wykorzystać do wszystkich owoców. Pozdrawiam serdecznie i buziaki zasyłam.

    OdpowiedzUsuń
  9. monogram przepiękny! a przepis muszę koniecznie wypróbować!:)

    OdpowiedzUsuń
  10. śliczne H i smaczna tarta :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Twoje monogramy są wspaniałe, też bym się powymieniała chociaż nie wiem czy w zestawieniu z takimi cudami, mam Ci co zaoferować :(
    Pozdrawiam, Marta

    OdpowiedzUsuń
  12. Haft ... mistrzowski !!
    A ciasto ... wygląda tak apetycznie ... murze koniecznie upiec, na sobotę będzie jak znalazł ;)
    buziaki :**

    OdpowiedzUsuń
  13. Monogram super. Dzięki za przepis :)))

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo mi się Krysiu podobają Twoje monogramy!
    Są romantyczne i za razem bardzo eleganckie! No i tak od razu z babcinymi pościelami, serwetami itp. kojarzą!
    A i smaka mi na robiłaś i to strasznego! ;)
    Ściskam bardzo mocno!

    OdpowiedzUsuń
  15. Mój ci on, mój!!!
    Krysko pięknie wyszedł!!!
    Buziaczki:)))

    OdpowiedzUsuń
  16. mniam:))))))))))))))))) a monogram piękny:))

    OdpowiedzUsuń
  17. Marzą mi sie takie monogramy , ale notorycznie brakuje mi na nie czasu , a tym ciastem to szczujesz , ja mam nieczynny piekarnik buuuuuuuu.

    OdpowiedzUsuń
  18. Krysiu, monogram jest prześliczny! Tak misternie wyhaftowany - cudo!
    Dziękuję za przepis, wypróbuję na pewno :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Okropna jesteś z tym słodkim przepisem ;), bo ja mam malutki piekarnik i tam forma tarty nie wchodzi...
    Monogramy jak zwykle śliczne :)
    Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  20. Przepiękny monogram!Elegancki i delikatny. To także literka imienia mojej córeczki;)) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  21. aż mi w brzuchu zaburczało :)

    monogram cudny, nawet nie wiesz jak się cieszę, że i ja mam takie cudeńko!

    OdpowiedzUsuń
  22. wygląda na prosty, spróbuję! :)
    cudne monogramy!

    OdpowiedzUsuń
  23. "H" przepiękne, a co do śliwek, to póki co, zjadam kilogramami na surowo, ale i na pieczenie przyjdzie czas...:)))

    OdpowiedzUsuń
  24. to ciasto jest obłędna...
    monogram urzeka pięknością
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  25. Och, jak ja lubię takie placki do kawy! Owocowe, nie za słodkie, kruche - mniam!
    Monogram piękny:)

    OdpowiedzUsuń
  26. Piękne monogramy:)
    Dziękuję za przepis w sobotę zabiorę się do pieczenia:)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  27. Monogram śliczny:) Ciasto wygląda obłędnie i tak samo pewnie smakuje:) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  28. przepiękne monogramy! ;)

    ach i muszę zapisać przepis! ;)

    OdpowiedzUsuń
  29. Piękny monogram a ciasto niestety nie dla mnie. Na diete marsz!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  30. Ja tez chce ciasta!Do Londynu troszke poprosze:-)

    OdpowiedzUsuń
  31. Wpadłam się Krysiu przywitać i akurat na ciacho trafiłam, jeeeej juz samo patrzenie na nie sprawia tyle radości,że smak musi oszałamiać :) Monogram piękny!!! Serdeczności posyłam :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Śliczny monogram. A za kruszonkę moja córka oddaje wszystko:)

    OdpowiedzUsuń
  33. Moja droga kusisz tym cudnym wypiekiem :) Monogram wspaniały!

    OdpowiedzUsuń
  34. Piękne te monogramy! Wypiek ,to z pewnością delicje, ale tej soboty odpoczywam do pieczenia! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  35. Chyba polecę kupić śliwki...
    A monogramy kocham mam na ich punkcie bzika.
    Pamiętam o Tobie:)
    Pozdrawiam Lacrima

    OdpowiedzUsuń
  36. Umrę z głodu, alllle pycha śliwkowa :-)))
    Monogramy śliczne, tylko patrzeć i podziwiać,
    bo ja nigdy bym czegoś takiego nie umiała zrobić...

    OdpowiedzUsuń
  37. Jakie staranne są Twoje prace! Monogramy mają w sobie coś magicznego!pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  38. ciacho palce lizać, zaś monogramy zawsze mnie ujmują, bo są jak z bajki

    OdpowiedzUsuń
  39. piękny hafcik :)
    A czy masz może z tej serii literki: A, G, K, M ?
    byłabym wdzięczna za wzorki: agusia.jagna@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  40. Hafcik uroczy.
    A skąd ja teraz śliwki wezmę? Smaka mi narobiłaś:)

    OdpowiedzUsuń

♥ ♥ ♥ dziękuję za odwiedziny i dobre słowo ♥ ♥ ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...