odwiedziło mnie

etykiety

agat (2) amazonit (1) anioł (51) babcine kwadraty (22) bawełna (1) beanie (1) beret (2) bezrękawnik (1) biżuteria (17) bluzka (2) bluzka z krótkim rękawem (2) błogie lenistwo (8) bransoletka (13) bransoletki (2) brioche (3) bursztyn (1) Cała Polska Dzierga Piórkowe Sweterki (5) cardigan (1) chevron (7) chusta (34) CPDPS (4) Cukiernia pod amorem (1) czapka (34) czapka i komin (2) czapka z pomponem (1) czapki (2) czapki z pomponem (2) dekoracje (1) delight (1) dla dzieci (4) dodatki (1) entrelak (22) filcowanie na sucho (3) fluoryt (1) girlanda (1) golf (3) groszek pachnący (1) haft krzyżykowy (30) haft płaski (10) handmade (44) handmade with love (12) i-cord (1) jesień (2) k ♥ studio handmade (23) k studio handmade (1) kamienie ozdobne (4) koktajle warzywne (1) kołowiec (17) komin (3) komplet zimowy (1) królik (16) krótka historia (5) kursik (1) kwiaty (1) lace (1) lapis lazuli (1) liliowce (1) malabrigo (1) Małgorzata Gutowska Adamczyk (1) marmur (2) melanż (1) minerały (8) mitenki (2) moja wieś (18) moje candy (14) moje miasto (4) monogramy (5) mój ogród (112) mój pies (32) muszla szara (2) na drutach (186) na drutach dla dzieci (48) na drutach-kursik (9) na rowerze (2) nad morzem (1) nasiona (1) oksydowanie (1) Pavlova (1) perła (1) perła fancy (1) piórkowy sweterek (1) pled (9) poduszka (8) pompom (1) pompon (4) pompony (1) ponczo (4) powrót (1) prezent (1) pulower (2) recykling (1) ręczna robota (13) ręczne dzierganie (4) rękodzieło (12) rocznicowe candy (2) różowy marmur (1) różowy sweter (1) rzemień skórzany (1) serce (3) skóra (1) skrzat (3) smacznego (11) spódnica (1) srebrne serduszko (9) srebro (16) srebro oksydowane (5) srebro zmatowione (1) sukienka (12) sukienka dla dziewczynki (1) sukienka na drutach (3) sweter dla dziewczynki (1) sweterek (6) swetry na drutach (57) szal (9) szalik (7) szary agat (1) szewron (5) szydełkiem (42) szydełkiem dla dzieci (5) szydełkiem-kursik (7) ścieg angielski (2) ścieg podstawowy (2) świąteczne dekoracje (18) święta (5) tasiemka (1) to i owo (1) top na drutach (1) torba (1) torba szydełkowa (1) tort Pawłowej (1) transfer na materiale (1) tshirtyarn (1) turkus (3) turkus afrykański (2) turmalin (1) tweed (2) uszyte (66) wakacje (1) własne metki (2) włókno z recyklingu (1) wspólne dzierganie i czytanie (23) wydziergane na drutach (1) wygrałam (4) wymianka (4) wypoczynek (2) wyróżnienia (9) wzory (6) z innych źródeł (2) z lnu i bawełny (64) zabawa (4) zabawka (1) zielona sukienka (1) zima (1) żakard (6) życzenia (20)

czwartek, 1 marca 2012

KURSIK, KURS - GRANNY SQUARE ( babciny kwadrat, kwadrat babuni )

Potrzeba polityczna - kurs. Piszą dziewczyny, że też by chciały, ale nie mają pojęcia. Może pomoże wam to, co poniżej. Powodzenia:)


I część kursiku - jak zrobić babciny kwadrat?


1.   Wykonujemy  6 oczek łańcuszka, zamykamy oczkiem ścisłym i wykonujemy 12 słupków, które zamykamy oczkiem ścisłym
Zamiast pierwszego słupka wykonuję 3 oczka łańcuszka




oczka  i  słupki  numerowane w kierunku ich wykonywania






2. W drugim okrążeniu wykonujemy po 2 słupki ( łącząc je jednym oczkiem łańcuszka) między każdym słupkiem z poprzedniego okrążenia
   słupki numerowane w kierunku wykonywania

WAŻNE - WSZYSTKIE PIONOWE KRESKI  NA POSZCZEGÓLNYCH WYKRESACH OZNACZAJĄ   S Ł U P K I
Brak ukośnych kresek na wszystkich pionowych, to wynik mojego niedopatrzenia. Poprawię się :)

a więc : kreska pionowa - słupek
             kreska pionowa z ukośnikiem- też słupek. Przepraszam za pomyłkę :)





zamykamy okrążenie oczkiem ścisłym

3. W trzecim okrążeniu zaczynamy formować kwadrat, czyli w określonych miejscach wykonujemy po 4 słupki.( na schemacie słupek 1,2 , dwa oczka łańcuszka, słupek 3,4), potem słupki 9,10,11,12 itd - czytaj schemat.
Uwaga - dwa oczka łańcuszka tylko na rogach kwadratów







4. W czwartym okrążeniu powtarza się układ z 3 okrążenia, z tą różnicą, że w rogach wykonujemy po trzy słupki, przedzielone dwoma oczkami łańcuszka - czytaj schemat






Na moją poduszkę zrobiłam 16 kwadratów. Oczywiście to moja wersja. Kwadraty mogą być większe lub mniejsze. Róbcie , róbcie moje drogie te kwadraty, a ja w drugiej części kursiku spróbuję pokazać, jak  je łączyć

Mój sposób robienia kwadratów, to jeden z wielu, ale mnie się ten podoba najbardziej

Tył poduszki zrobiłam w inny, łatwiejszy, a może tylko szybszy w wykonaniu, sposób.




Można tak wykonać poszczególne kwadraty.

Możliwości jest wiele. Tu trzeba puścić wodze fantazji i do dzieła
moja rada - przy wykonywaniu słupków nie wkłuwajcie szydełka w oczko łańcuszka, ale nabierajcie włóczkę pod łańcuszkiem (widać to na powyższym zdjęciu)
I to już koniec pierwszej części kursiku.

Bardzo dziękuję za pochwały mojej poduszki:), to miłe, to balsam dla duszy mej
Ostatnio gdzieś wyczytałam, że jeśli człowiek mówi, iż nie lubi gdy się mu schlebia, jest obłudnikiem, albo coś w tym rodzaju:)

Pozdrawiam i biorę się za drugą część kursu, bo  mam już zrobione kwadraty na drugą poduszkę:)

Do następnego razu :)

PS. Lubiącym kolorowy świat robótek polecam-BARDZO KOLOROWY blog.

9 komentarzy:

  1. Świetny tutorial, może też uda mi się zrobić, bo jestem z szydełka kompletna noga. Chciałam Ci bardzo podziękować za tutorial entrelaka :) Na prawdę jestem bardzo wdzięczna :)
    Pozdrawiam serdecznie :))

    OdpowiedzUsuń
  2. No widzisz,jak Ty to potrafisz świetnie opisać!Wcale nie wiedziałam że wbijać oczko niżej a to dużo lepiej wygląda!I przy bluzkach też tak wbijać?Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Ojej!
    Na razie te haczyki niewiele mi mówią, ale jak się zawezmę, to spróbuję :)
    Dzięki!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Anko-prawie nie robię bluzek szydełkiem, ale myślę, że tak, spróbuj:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Super kursik!Wkrótce biorę się za kwadraty na narzute!Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
  6. Nitki A nitki ma rację!! Super pomysł na narzutę! A kursik rewelacyjny, teraz juz nikt nie powie, że nie potrafi:))

    OdpowiedzUsuń
  7. Super kursik. Pled na duze lozko do sypialni mi sie marzy, ale to sie zadlubac mozna i nici tone trzeba ale moze kiedys sie skusze.

    OdpowiedzUsuń
  8. O żesz Kochana!!! Dlaczego ja do Ciebie dopiero teraz trafiłam?!? Buziaki!!

    OdpowiedzUsuń
  9. LEPIEJ PÓŹNO, NIŻ WCALE:))))ZAPRASZAM

    OdpowiedzUsuń

♥ ♥ ♥ dziękuję za odwiedziny i dobre słowo ♥ ♥ ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...